De brandverzekering VIVIUM Woning biedt ruime basiswaarborgen, met daarnaast heel wat mogelijke extra’s via drie optionele waarborgen en drie packs. Zo kunt u een brandverzekering op uw maat samenstellen. Want elk huis is anders. En elke inboedel ook.
De voordelen van VIVIUM Woning op een rij:
- Solide waarborgen
- Op uw maat dankzij 3 optionele waarborgen en 3 packs
- Uitgebreide bijstand 24 uur op 24
- Snellere schaderegeling met tele-expertise
- Service en onafhankelijkheid van een makelaar
- Extra voordelen met VIVIUM Comfort Deal
Uitsluitingen en beperkingen
Op de verzekering Vivium Woning zijn uitsluitingen en beperkingen van toepassing. Hier zijn enkele voorbeelden uit de informatiefiche. Ongeacht de gekozen formule, Vivium vergoedt nooit de schade:
- Schade aan het voorwerp zelf die de botsing heeft veroorzaakt vb. De boom die gevallen is op uw woning of de wagen tegen uw gevel;
- Schade door het niet verwarmen tijdens de vorstperiode (in het geval dat de installatie niet leeggemaakt werd);
- Schade door grondwater of opstijgend vocht;
- Schade door condensatie of stoom;
- Die niet plots is ontstaan of die al bestond vóór de aanvang van de waarborg.
Er bestaan beperkingen:
- Bij elke materiële schade valt er een vrijstelling* van 215,77 €, ten laste van de verzekerde zelf (geïndexeerd);
- In geval van condensatie van isolerende ruiten wordt de vrijstelling per ruit toegepast. Krassen en afschilfering worden nooit vergoed, evenmin schade aan de nog niet geplaatste ruiten, spiegels, etc.
Wettelijke bepalingen
- Het contract voor deze verzekering wordt afgesloten voor een periode van één jaar en wordt elk jaar stilzwijgend verlengd.
- Om uw risicoprofiel te bepalen, hanteren we enkele segmentatiecriteria
- Alle informatie over de diensten en producten op deze website is onderworpen aan de regels van de Belgische wetgeving.
- De verzekering Vivium Woning is onderhevig aan uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden die van toepassing zijn op het verzekerde risico: alvorens deze verzekering af te sluiten, adviseren wij u kennis te nemen van het informatiedocument van dit product en de algemene voorwaarden van toepassing op deze verzekering beschikbaar op deze site of via uw verzekeringstussenpersoon.
- Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.
- Als u een klacht of opmerking hebt, kunt u contact opnemen met uw verzekeringstussenpersoon of de afdeling Klachtenmanagement.
- De gegevens van de dienst Klachtenmanagement van Vivium zijn:
- e-mail: klacht@vivium.be.
- post: Klachtenmanagement van VIVIUM, Koningsstraat 151, 1210 Brussel
- U kunt de Ombudsman van de Verzekeringen contacteren via www.ombudsman.as.
- Neem voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte contact op met een verzekeringstussenpersoon.
- U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.
Meerdere verzekeringen afsluiten bij Vivium?
Ontdek uw voordelen
Een brand-, auto- of familiale verzekering bij Vivium? Vanaf twee gezinscontracten belonen we u met enkele mooie verzekeringsvoordelen in het kader van de VIVIUM Comfort Deal.