VIVIUM Woning

De brandverzekering die bij u past

De brandverzekering VIVIUM Woning biedt ruime basiswaarborgen, met daarnaast heel wat mogelijke extra’s via drie optionele waarborgen en drie packs. Zo kunt u een brandverzekering op uw maat samenstellen. Want elk huis is anders. En elke inboedel ook.

De voordelen van VIVIUM Woning op een rij:

 

Uitsluitingen en beperkingen 

Op de verzekering Vivium Woning zijn uitsluitingen en beperkingen van toepassing. Hier zijn enkele voorbeelden uit de informatiefiche. Ongeacht de gekozen formule, Vivium vergoedt nooit de schade:

  • Schade aan het voorwerp zelf die de botsing heeft veroorzaakt vb. De boom die gevallen is op uw woning of de wagen tegen uw gevel;
  • Schade door het niet verwarmen tijdens de vorstperiode (in het geval dat de installatie niet leeggemaakt werd);
  • Schade door grondwater of opstijgend vocht;
  • Schade door condensatie of stoom;
  • Die niet plots is ontstaan of die al bestond vóór de aanvang van de waarborg. 

Er bestaan beperkingen:

  • Bij elke materiële schade valt er een vrijstelling* van 215,77 €, ten laste van de verzekerde zelf (geïndexeerd);
  • In geval van condensatie van isolerende ruiten wordt de vrijstelling per ruit toegepast. Krassen en afschilfering worden nooit vergoed, evenmin schade aan de nog niet geplaatste ruiten, spiegels, etc.

 

Wettelijke bepalingen 

  • Het contract voor deze verzekering wordt afgesloten voor een periode van één jaar en wordt elk jaar stilzwijgend verlengd. 
  • Om uw risicoprofiel te bepalen, hanteren we enkele segmentatiecriteria 
  • Alle informatie over de diensten en producten op deze website is onderworpen aan de regels van de Belgische wetgeving.  
  • De verzekering Vivium Woning is onderhevig aan uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden die van toepassing zijn op het verzekerde risico: alvorens deze verzekering af te sluiten, adviseren wij u kennis te nemen van het informatiedocument van dit product en de algemene voorwaarden van toepassing op deze verzekering beschikbaar op deze site of via uw verzekeringstussenpersoon.  
  • Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.  
  • Als u een klacht of opmerking hebt, kunt u contact opnemen met uw verzekeringstussenpersoon of de afdeling Klachtenmanagement.  
  • De gegevens van de dienst Klachtenmanagement van Vivium zijn:
    • e-mail: klacht@vivium.be.
    • post: Klachtenmanagement van VIVIUM, Koningsstraat 151, 1210 Brussel
  • U kunt de Ombudsman van de Verzekeringen contacteren via www.ombudsman.as.  
  • Neem voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte contact op met een verzekeringstussenpersoon.  
  • U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.