Snel terug op weg met de VIVIUM Bijstand

Na een ongeval wilt u zo snel mogelijk hulp. Met de BA-autoverzekering van Vivium, kunt u bij een ongeval rekenen op bijstandverlening en/of een gratis vervangwagen (als u kiest voor de optie Vervangwagen). Deze bijstandsverlening is steeds in de waarborg inbegrepen Bel het nummer 02/406.30.00 en u wordt onmiddellijk geholpen door onze medewerkers. Zij staan voor u klaar: 24 uur op 24, 7 dagen op 7.

VIVIUM Bijstand: 24 uur op 24, 7 dagen op 7

Een ongeval is bijzonder vervelend. Wat als uw lichte vrachwagen zo beschadigd is dat u niet meer verder kunt rijden? Wat moet er met het kapotte voertuig gebeuren? En hoe kunt u uw weg vervolgen?

Wat kan VIVIUM Bijstand voor u doen?

1. Wij brengen u naar uw bestemming
U wordt naar uw woonplaats, werk of een andere bestemming in de buurt gebracht als de herstelling langer duurt dan 2 uur.

2. Wij sturen een depanneur
Als het nodig is, sturen we een depanneur om uw kapotte auto te herstellen. Op onze kosten. Enkel de wisselstukken zijn voor uw rekening.

3. Uw wagen wordt naar de garage gesleept
Is uw wagen onbruikbaar, dan regelen en betalen wij het vervoer van uw wagen naar een garage.

4. U kunt rekenen op een netwerk van Erkende Herstellers
Vivium werkt samen met een uitgebreid netwerk van herstellers, zogenaamde Erkende Herstellers. Uw wagen laten repareren bij een Erkende Hersteller heeft heel wat voordelen:

  • U bent zeker van een goede en snelle service.
  • Bij een ongeval in uw recht of als u een omniumverzekering hebt, betaalt Vivium de factuur rechtstreeks aan de garage, enkel de eventuele vrijstelling is voor u.
  • Hebt u een Comfort Deal met de drie basisverzekeringen en een bonus-malus lager dan 0, dan wordt uw vrijstelling verminderd. Dat bedrag hangt af van de cataloguswaarde van uw wagen.

5. Bijstand 24 uur op 24, 7 dagen op 7

Een ongeval in het holst van de nacht of tijdens het weekend? Onze medewerkers staan 24 uur op 24, 7 dagen op 7 voor u klaar.

Na een ongeval in het buitenland

Ook in het buitenland kunt u na een ongeval rekenen op VIVIUM Bijstand. We zorgen onmiddellijk voor een depanneur ter plaatse en de eventuele sleping naar de garage. Is uw wagen ernstig beschadigd en duurt de herstelling langer dan 24 uur dan zorgt Vivium voor:

  • de voortzetting van de reis (binnen bepaalde limieten);
  • het opsturen van wisselstukken (hiervoor hoeft geen 24 uur gewacht te worden);
  • de repatriëring van het voertuig (na 5 dagen);
  • eventueel een vervangingsvoertuig (als u koos voor de optie Vervangwagen, ook geldig in België);
  • logieskosten (voor maximaal 5 nachten);
  • terugkeer van de inzittenden naar hun woonplaats.

Bijstand na een diefstal of bij autopech

De VIVIUM Bijstand die inbegrepen is bij uw BA-autoverzekering, helpt u uit de nood na een ongeval. Wilt u ook bij autopech of bij (een poging tot) diefstal geholpen worden, dan kunt u de verzekering Bijstand Voertuig afsluiten. U kunt dan rekenen op de volgende bijstand van Vivium:

  • Het opsturen van wisselstukken als de stukken onvindbaar zijn in het buitenland.
  • Bij verlies of diefstal van uw autosleutels zorgt Vivium voor een taxi om de sleutels op te halen, een hersteller om het slot te openen …
  • Wij sturen een hersteller bij een lekke band, brandstofpech, een defect alarmsysteem …
  • Een sleepdienst sleept uw wagen naar een garage als hij niet ter plaatse kan hersteld worden.
  • Het verderzetten van uw reis met een vervangwagen of een alternatief vervoermiddel (5 dagen in België, 10 dagen in het buitenland).
  • De repatriëring van uw wagen ook vanuit het buitenland.

Bijstand onderweg

Wordt u of een van uw inwonende gezinsleden ziek op vakantie of tijdens een verblijf in het buitenland, of maakt u een traumatisch incident mee? De verzekering Bijstand Personen zorgt voor:

  • de repatriëring van de zieke of gewonde en de gezinsleden;
  • de terugbetaling van de medische kosten als gevolg van ziekte of ongeval in het buitenland (tot 50.000 euro);
  • een financieel voorschot bij onvoorziene dringende moeilijkheden;
  • psychologische bijstand na een traumatisch incident;
  • de hotelkosten voor een familielid van de zieke of gewonde bij langdurige hospitalisatie;
  • ...

Uitsluitingen en beperkingen 

Op de verzekering Vivium Auto zijn uitsluitingen en beperkingen van toepassing. Hier zijn enkele voorbeelden uit de informatiefiche.  Ongeacht de gekozen formule, bent u niet gedekt als:

  • Schade als gevolg van diefstal of poging tot diefstal, wanneer het voertuig zich in een publieke ruimte bevindt en u de portieren niet hebt afgesloten of de sleutels op een zichtbare plaats in het voertuig hebt gelaten;
  • Schade als gevolg van diefstal of poging tot diefstal, als u de diefstal niet binnen 24 uur aan de politie hebt aangegeven;
  • Schade die ontstaat door slijtage van het voertuig of door een mechanisch gebrek of een constructiefout.
  • In het kader van ‘Bijstand’: Verblijf van meer dan 3 maanden in het buitenland

Er bestaan beperkingen of een recht van verhaal in hoofde van de verzekeraar in het geval dat, op het ogenblik van het schadegeval:

  • Vastgesteld wordt dat u bepaalde informatie over het te verzekeren risico hebt achtergehouden;
  • Het voertuig wordt bestuurd door een persoon jonger dan 26 jaar die niet in uw contract wordt vermeld als gebruikelijke bestuurder.

In het kader van de waarborg Stoffelijke schade:

  • Wordt er steeds een vrijstelling toegepast: het bedrag hangt af van de verzekerde waarde van het voertuig, maar u kan kiezen tussen 3 niveaus;
  • Deze vrijstelling wordt verdubbeld wanneer het voertuig wordt bestuurd door een persoon jonger dan 26 jaar die in uw contract niet wordt vermeld als gebruikelijke bestuurder.

Wettelijke bepalingen

  • De verzekering Vivium Auto is onderhevig aan uitsluitingen, beperkingen en voorwaarden die van toepassing zijn op het verzekerde risico: alvorens deze verzekering af te sluiten, adviseren wij u kennis te nemen van het informatiedocument van dit product en de algemene voorwaarden van toepassing op deze verzekering beschikbaar op deze site of via uw verzekeringstussenpersoon.  
  • Als klant bent u beschermd door de gedragsregels inzake verzekeringen.  
  • Als u een klacht of opmerking hebt, kunt u contact opnemen met uw verzekeringstussenpersoon of de afdeling Klachtenmanagement.  
  • De gegevens van de dienst Klachtenmanagement van Vivium zijn:
    • e-mail: klacht@vivium.be.
    • post: Klachtenmanagement van VIVIUM, Koningsstraat 151, 1210 Brussel
  • U kunt de Ombudsman van de Verzekeringen contacteren via www.ombudsman.as.  
  • Neem voor persoonlijk advies of een verzekeringsofferte contact op met een verzekeringstussenpersoon.  
  • U kunt ook de volledige juridische informatie raadplegen.