Kazazen 2024 - Vivium
Kazazen: Uw gemoedsrust verzekerd
De gratis en beveiligde Kazazen-app is speciaal ontwikkeld voor onze trouwe klanten met een brandverzekering. Hij geeft u directe toegang tot:
- Een volledige waaier aan diensten voor uw woning
- Preventie van risico’s in uw woning
- Schadeaangifte
- Dagelijkse gemoedsrust
Uw gemoedsrust binnen handbereik
Ontdek Kazazen in beeld
Energieoptimalisatie
Advies op maat om de energie-efficiëntie van uw woning te verbeteren.
Bijstand
24/7 ondersteuning door de Vivium Bijstand na een schadegeval bij u thuis.
Herstelling en schadegeval
Voor een kleine herstelling, contacteer (tegen betaling) een professionele hersteller. Voor een schadegeval, uw makelaar.
Slimme preventie
Bewaking op afstand en voordelige slimme apparaten om uw huis te beschermen.
Waarom Kazazen gebruiken?
De woningverzekering op een andere manier
Kazazen biedt u een nieuwe kijk op de woningverzekering, waarbij elk detail van uw veiligheid en comfort met expertise en aandacht wordt behandeld.
Alles-in-één applicatie
Kazazen bundelt alle diensten voor uw woning en vereenvoudigt uw dagelijks leven in een handomdraai.
Betrouwbare partners
Wij werken samen met deskundige partners om u een hoogwaardige en betrouwbare service te bieden.
Exclusieve voordelen
Profiteer van speciale aanbiedingen op slimme preventie- en alarmsystemen en optimaliseer uw energieverbruik.
Zo krijgt u een korting op de installatiekosten van een Securitas-alarmsysteem: 120 euro voor een contract van 2 jaar en 240 euro voor een contract van 4 jaar.
Bovendien hebt u 30% korting op de waarborg diefstal en vandalisme bij uw brandverzekering Vivium Woning als u een Securitas-alarmsysteem laat installeren.
Gebruiksvriendelijk
De Kazazen-app is eenvoudig in gebruik om zonder gedoe van alle functionaliteiten te genieten.
Download de Kazazen-app en maak een account aan
1. Download de app: ga naar de App Store of Google Play Store. Zoek 'Kazazen' en installeer de app.
2. Maak uw account aan: volg de stappen op het scherm. Voor de registratie hebt u de itsme®-app nodig. Al uw verzekeringsgegevens worden automatisch overgezet naar Kazazen.
3. Hulp nodig? De Kazazen Helpdesk helpt u graag verder. U vindt de contactgegevens in de app.
Nog vragen?
Is uw brandverzekering nog altijd aangepast aan uw behoeften? Misschien veranderde uw persoonlijke situatie in de loop der jaren, liet u verbouwingen uitvoeren of kwamen er waardevolle zaken bij. Het ideale moment om de balans op te maken met uw makelaar.
Veelgestelde vragen
Ik kan de Tapo H100 (Hub) niet verbinden met de Kazazen-app.
Controleer of uw netwerk 2.4ghz heeft (via uw internetprovider). De locatietoestemming is nodig om uw camera te vinden en te verbinden tijdens de installatie. Verleen de locatietoestemming wanneer daarom wordt gevraagd, u kunt hem na de installatie terug uitschakelen.
IOS
1. Open Kazazen.
2. Klik op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Hub' en selecteer het model 'H100'.
4. Sluit uw hub aan op het stroomnet en wacht ongeveer 30 seconden tot het LED-lampje oranje en blauw knippert. Klik op 'Bevestigen'.
5. Ga naar uw instellingen.
6. Klik op 'Wifi', maak verbinding met de Wifi 'Tapo_hub_xxxx' en keer terug naar Kazazen (Negeer de melding ‘onbeveiligd netwerk’ of ‘geen internetverbinding’).
7. Klik op 'Bevestigen'.
8. Selecteer de Wifi in Kazazen, vul het netwerkwachtwoord in en klik op 'Bevestigen'. Kazazen verbindt het apparaat, dit kan enkele minuten duren.
9. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
10. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Android
1. Open Kazazen.
2. Klik op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Hub' en selecteer het model 'H100'.
4. Sluit uw hub aan op het stroomnet en wacht ongeveer 30 seconden tot het LED-lampje oranje en blauw knippert. Klik op 'Bevestigen'.
5. Ga naar uw instellingen.
6. Geef toegang tot locatie en sta de locatietoestemming toe om uw hub te vinden en te verbinden. U kunt deze na de installatie uitschakelen. Daarna begint het met zoeken naar uw hub.
7. Klik op 'Wifi', maak verbinding met de Wifi 'Tapo_Hub_xxxx' en keer terug naar Kazazen.
8. Klik op 'Bevestigen'.
9. Selecteer de Wifi in Kazazen, vul het netwerkwachtwoord in en klik op 'Bevestigen'. Kazazen verbindt het apparaat, dit kan enkele minuten duren.
10. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
11. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Hierbij ook de handleiding in woord en beeld.
Ik kan geen schade melden via Kazazen. Wat kan ik doen?
Neem contact op met de helpdesk via de rode knop 'Hebt u hulp nodig?', klik op 'Bel voor assistentie' en vervolgens op 'Contacteer klantenservice'.
Mijn app is vastgelopen, hoe kan ik dit probleem oplossen?
1. Sluit de app volledig door deze uit de geopende applicaties te verwijderen. Probeer opnieuw.
2. Controleer in de App Store/Google Play Store of de app de nieuwste versie heeft.
3. Verwijder de app volledig en installeer hem opnieuw.
Ik heb geen toegang meer tot mijn eerder verbonden apparaten.
- Sluit de app volledig door hem uit de 'geopende applicaties' te verwijderen. Probeer opnieuw.
- Controleer in de App Store/Google Play Store of de app de nieuwste versie heeft.
- Herinstalleer de verbonden apparaten nadat u ze hebt gereset (raadpleeg de handleidingen voor instructies over hoe u de apparaten kunt resetten).
Mijn accountgegevens zijn niet correct, wat moet ik doen?
Contacteer uw makelaar.
Hoe moet ik mijn lokaal netwerk inschakelen om slimme apparaten te kunnen connecteren?
Controleer of uw 'lokaal netwerk' is ingeschakeld in de instellingen van uw telefoon.
IOS
1. Ga naar de Instellingen-app
Open de Instellingen op uw iPhone.
2. Zoek en open de 'Privacy & Beveiliging' instellingen
Scroll naar beneden en tik op Privacy & Beveiliging.
3. Toegang tot 'Lokaal netwerk'
Binnen het Privacy & Beveiliging-menu, tik op Lokaal netwerk.
4. Schakel toegang in voor specifieke apps
U ziet een lijst van apps die toegang willen tot het lokale netwerk.
Schakel de toegang in door de schakelaar naast Kazazen aan te zetten (die moet groen worden).
5. Herstart de app
Android
1. Ga naar de Instellingen-app
Open de Instellingen op uw Android-apparaat.
2. Netwerk- en internetinstellingen openen
Scroll naar beneden en tik op Netwerk & Internet (of een vergelijkbare optie afhankelijk van het merk van uw toestel).
3. Wifi-instellingen openen
Tik op Wifi om toegang te krijgen tot de wifi-instellingen van uw apparaat.
4. Verbinden met het lokale netwerk.
Zorg ervoor dat u verbonden bent met uw lokale wifi-netwerk. Kies uw netwerk uit de lijst en voer, indien nodig, het wachtwoord in.
5. Controleer app-permissies.
Ga terug naar de Instellingen en open het menu Apps. Zoek Kazazen. Tik op de app en vervolgens op Machtigingen. Zorg ervoor dat de juiste netwerkpermissies zijn ingeschakeld (bijvoorbeeld Wifi of Netwerk).
6. Herstart de app
Welke slimme apparaten zijn compatibel met Kazazen?
Er is een selectie van slimme apparaten beschikbaar in Kazazen. De selectie is enkel online te bestellen via de website van MediaMarkt (klik door in de Kazazen-app). We werken constant aan het uitbreiden van het aanbod.
Tapo
- C200 Pan/Tilt Home Security Wi-Fi Camera
- H100 Smart Hub with Chime
- T300 Smart Water Leak Sensor (H100 required)
- T310 Smart temperature and humidity sensor (H100 required)
- P110 Smart Plug
Nedis
- SmartLife Smoke Detector
Kan ik mijn slimme apparaten ergens anders aankopen dan bij MediaMarkt?
In samenwerking met de fabrikant is ervoor gezorgd dat de slimme apparaten compatibel zijn met Kazazen. Als u hetzelfde model koopt bij een andere webwinkel, loopt u het risico dat deze apparaten niet compatibel zijn met onze applicatie. Als u de apparaten wilt aankopen, is het belangrijk dat u volgend proces volgt (aankopen in de winkel of via de 'normale webshop' is niet mogelijk).
Klik in de Kazazen applicatie op 'MediaMarkt', waarna u terechtkomt in de MediaMarkt-omgeving. Daar kunt u de selectie van compatibele apparaten bestellen aan een voordelige prijs.
Ik kan geen foto of video toevoegen in mijn aangifte.
IOS
1. Ga naar de Instellingen-app
Open de Instellingen op uw iPhone.
2. Zoek en open de app 'Kazazen'
3. Klik op 'Foto's' en kies de optie 'alle foto's'
4. Herstart de app
Android
1. Ga naar de Instellingen-app
Open de Instellingen op uw Android-apparaat.
2. Klik op Apps of Applicatiebeheer
3. Zoek en selecteer 'Kazazen'
4. Klik op Machtigingen of Toegang tot machtigingen
5. Zoek Opslag of Foto's en Media en zet de schakelaar op Toestaan
6. Herstart de app
Ik kan geen foto of video toevoegen in mijn Keypoint-aanvraag.
IOS
1. Ga naar de Instellingen-app
Open de Instellingen op uw iPhone.
2. Zoek en open de app 'Kazazen'
3. Klik op 'Foto's' en kies de optie 'alle foto's'
4. Herstart de app
Android
1. Ga naar de Instellingen-app
Open de Instellingen op uw Android-apparaat.
2. Klik op Apps of Applicatiebeheer
3. Zoek en selecteer 'Kazazen'
4. Klik op Machtigingen of Toegang tot machtigingen
5. Zoek Opslag of Foto's en Media en zet de schakelaar op Toestaan
6. Herstart de app
Ik kan de Tapo C200 (Camera) niet verbinden met de Kazazen-app.
Controleer of uw netwerk 2.4ghz heeft (via uw internetprovider). De locatietoestemming is nodig om uw camera te vinden en te verbinden tijdens de installatie. Verleen de locatietoestemming als daarom wordt gevraagd, u kunt hem na de installatie terug uitschakelen.
IOS
1. Open Kazazen.
2. Klik op ‘Een slim apparaat toevoegen’ en vervolgens op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Camera' en selecteer het model 'C200'.
4. Sluit uw camera aan op het stroomnet en wacht ongeveer 30 seconden tot het LED-lampje rood en groen knippert. Klik op 'Bevestigen'.
5. Ga naar uw instellingen.
6. Klik op 'Wifi', maak verbinding met de Wifi 'Tapo_Cam_xxxx' en keer terug naar Kazazen. (Negeer de melding ‘onbeveiligd netwerk’ of ‘geen internetverbinding’.)
7. Klik op 'Bevestigen.
8. Selecteer de Wifi in Kazazen, vul het netwerkwachtwoord in en klik op 'Bevestigen'. Kazazen verbindt het apparaat, dit kan enkele minuten duren.
9. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
10. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Android
1. Open Kazazen.
2. Klik op ‘Een slim apparaat toevoegen’ en vervolgens op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Camera' en selecteer het model 'C200'.
4. Sluit uw camera aan en wacht ongeveer 30 seconden tot het LED-lampje rood en groen knippert. Klik op 'Bevestigen'.
5. Ga naar uw instellingen.
6. Geef toegang tot locatie en sta de locatietoestemming toe om uw camera te vinden en te verbinden. U kunt dit na de installatie uitschakelen. Daarna begint het zoeken naar uw camera.
7. Klik op 'Wifi', maak verbinding met de Wifi 'Tapo_Cam_xxxx' en keer terug naar Kazazen.
8. Klik op 'Bevestigen'.
9. Selecteer de Wifi in Kazazen, vul het netwerk wachtwoord in en klik op 'Bevestigen'. Kazazen verbindt het apparaat, dit kan enkele minuten duren.
10. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
11. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Hierbij ook de handleiding in woord en beeld.
Als ik een apparaat koppel met mijn wifi-instellingen krijg ik de melding 'onbeveligd netwerk'. Wat moet ik doen?
Dat is tijdelijk. Als uw apparaat verbonden is, kunt u de volgende stappen volgen.
1. Keer terug naar de Kazazen-applicatie.
2. Selecteer uw wifi-netwerk in de Kazazen-applicatie.
3. Vul vervolgens uw wifi-wachtwoord in.
Na deze stappen zijn uw apparaten even goed beveiligd als uw netwerk.
Voor welke diensten kan ik Keypoint gebruiken?
- airco
- alarminstallaties
- algemene elektriciteit
- algemene renovatie
- balustrades
- beveiliging
- binnenbeglazing (douchewanden, glazen deur, spiegels...
- buitenbeglazing (ramen, buitendeuren...)
- dakwerken (grote en kleine werken, ook van platte daken)
- deuren (binnendeuren, branddeuren, inbraakwerende deuren…)
- domotica
- elektriciteit
- gasleidingen
- glas
- gyprocwerken (kleine en grote)
- interieur bouw
- lekdetectie
- metselwerken
- omheiningen en afsluitingen
- parket
- pleisterwerken
- poorten (schuif-, manuele en sectionale)
- raamdecoratie
- ramen
- riolering
- rolluiken
- sanering na brand en verwijderen van graffiti.
- sanitair
- schilderen
- slotenmaker
- spot repair
- timmerwerken (ook buiten)
- tuinhuizen
- tuinwerkzaamheden
- ventilatie
- verwarming (CV en vloerverwarming)
- verwijderen van asbest
- verwijderen van bomen
- warmtepompen
- zonnepanelen
- zonwering
Welke gegevens van mij worden er opgeslagen via de slimme apparaten?
De data die door de slimme apparaten worden verkregen, wordt niet in de cloud opgeslagen. Alle gegevens worden uitsluitend lokaal bewaard.
De camerabeelden worden opgeslagen op een SD-kaart (dus alleen toegankelijk voor de gebruiker), terwijl andere gegevens (zoals de temperatuurhistoriek...) direct op het IoT-apparaat zelf worden opgeslagen.
Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb verstuurd voor een vakman via Keypoint?
Nadat u de aanvraag hebt doorgestuurd via Kazazen, krijgt u een korte samenvatting te zien in Kazazen. Daarnaast ontvangt u een mail van Keypoint met alle details en uitleg over de volgende stappen.
Als ik een apparaat koppel met mijn wifi-instellingen krijg ik de melding 'geen internetverbinding'. Wat moet ik doen?
Als uw slim apparaat verbonden is, hebt u tijdelijk geen wifi. U moet uw wifi vervolgens verbinden met Kazazen via de volgende stappen.
1. Keer terug naar de Kazazen-applicatie.
2. Selecteer uw wifi-netwerk in de Kazazen-applicatie.
3. Vul vervolgens uw wifi-wachtwoord in.
Na deze stappen zijn de apparaten even goed beveiligd als uw netwerk.
Waarvoor heb ik een SD-kaart nodig?
De beelden die uw camera genereert, worden opgeslagen op een SD-kaart. Die kunt u in de camera steken via de volgende stappen:
1. Kantel de cameralens omhoog, zodat de Micro SD-kaartsleuf zichtbaar wordt.
2. Houd de kaart in de juiste richting en plaats de SD-kaart voorzichtig in de sleuf. Duw de Micro SD-kaart in, totdat u een klik hoort.
Waarvoor heb ik de H100 Hub nodig?
U hebt de H100 (Hub) nodig om de T300 en T310 te verbinden met Kazazen.
Ik heb problemen met het activeren (toevoegen) van mijn verbonden apparaten. Wat kan ik doen?
1. Volg de stappen voor het specifieke model (terug te vinden in de FAQ).
2. Herstart het activeringsproces in de Kazazen-applicatie zelf.
3. Sluit de app volledig door hem van het scherm te verwijderen, en herstart dan het installatie- en activeringsproces.
4. Als het probleem blijft bestaan, contacteer de helpdesk van Kazazen.
Ik wil iets toevoegen of wijzigen in mijn schadeaangifte nadat ik die heb verzonden. Wat moet ik doen?
Hebt u uw schadeaangifte al verstuurd, contacteer dan uw makelaar als u iets wil toevoegen of wijzigen.
Ik wil graag meer informatie ontvangen over mijn schadeaangifte.
Contacteer uw makelaar.
Ik heb een factuur van Keypoint ontvangen na mijn aanvraag, terwijl de werkzaamheden nog niet zijn uitgevoerd.
Contacteer Keypoint.
Ik heb mijn korting op de installatiekosten van mijn Securitas-alarm niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Contacteer Securitas.
Ik heb mijn korting op mijn diefstalverzekering niet ontvangen na de installatie van mijn Securitas-alarm.
Contacteer uw makelaar.
Ik kan de Tapo T300 (Water Leak) niet verbinden met Kazazen.
Controleer of uw netwerk 2.4ghz heeft (via uw internetprovider). De locatietoestemming is nodig om uw detector te vinden en te verbinden tijdens de installatie. Verleen de locatietoestemming als daarom wordt gevraagd, u kunt hem na de installatie terug uitschakelen.
IOS
1. Open Kazazen.
2. Klik op ‘Een slim apparaat toevoegen’ en vervolgens op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Aangesloten sensor' en selecteer het model 'T300'.
4. Selecteer de hub waarmee u wilt verbinden, zorg ervoor dat de afstand tussen de hub en de sensor niet te groot is.
5. Verwijder het label om de sensor op te starten, het LED-lampje begint nu te knipperen. (Als het LED-lampje niet knippert, druk 5 seconden de reset knop in. Hierna begint het LED-lampje te knipperen). Druk op ‘Bevestigen’.
6. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
7. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Android
1. Open Kazazen.
2. Klik op ‘Een slim apparaat toevoegen’ en vervolgens op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Aangesloten sensor' en selecteer het model 'T300'.
4. Selecteer de hub waarmee u wilt verbinden, zorg ervoor dat de afstand tussen de hub en de sensor niet te groot is.
5. Verwijder het label om de sensor op te starten, het LED-lampje begint nu te knipperen. (Als het LED-lampje niet knippert, druk 5 seconden de reset knop in. Hierna begint het LED-lampje te knipperen). Druk op ‘Bevestigen’.
6. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
7. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Hierbij ook de handleiding in woord en beeld.
Ik kan de Tapo T310 (Temperature and humidity) niet verbinden met Kazazen
Controleer of uw netwerk 2.4ghz heeft (via uw internetprovider). De locatietoestemming is nodig om uw detector te vinden en te verbinden tijdens de installatie. Verleen de locatietoestemming als daarom wordt gevraagd, u kunt hem na de installatie terug uitschakelen.
IOS
1. Open Kazazen.
2. Klik op ‘Een slim apparaat toevoegen’ en vervolgens op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Aangesloten sensor' en selecteer het model 'T310'.
4. Selecteer de hub waarmee u wilt verbinden, zorg ervoor dat de afstand tussen de hub en de sensor niet te groot is.
5. Verwijder het label om de sensor op te starten, het LED-lampje begint nu te knipperen. (Als het LED-lampje niet knippert, gebruik de bijgeleverde pin en druk 5 seconden de reset knop in. Hierna begint het LED-lampje te knipperen). Druk op ‘Bevestigen’.
6. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
7. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Android
1. Open Kazazen.
2. Klik op ‘Een slim apparaat toevoegen’ en vervolgens op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Aangesloten sensor' en selecteer het model 'T310'.
4. Selecteer de hub waarmee u wilt verbinden, zorg ervoor dat de afstand tussen de hub en de sensor niet te groot is.
5. Verwijder het label om de sensor op te starten, het LED-lampje begint nu te knipperen. (Als het LED-lampje niet knippert, druk 5 seconden de reset knop in. Hierna begint het LED-lampje te knipperen). Druk op ‘Bevestigen’.
6. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
7. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Hierbij ook de handleiding in woord en beeld.
Ik kan de Tapo P110 (Smart Plug) niet verbinden met Kazazen.
Controleer of uw netwerk 2.4ghz heeft (via uw internetprovider). De locatietoestemming is nodig om uw detector te vinden en te verbinden tijdens de installatie. Verleen de locatietoestemming als daarom wordt gevraagd, u kunt hem na de installatie terug uitschakelen.
IOS
1. Open Kazazen.
2. Klik op ‘Een slim apparaat toevoegen’ en vervolgens op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Slimme stekker' en selecteer het model 'P110'.
4. Sluit uw apparaat aan en wacht ongeveer 30 seconden totdat de LED oranje en groen knippert.
5. Ga naar uw instellingen.
6. Klik op 'Wifi', maak verbinding met de Wifi 'Tapo_Plug_xxxx' en keer terug naar Kazazen. (Negeer de melding ‘onbeveiligd netwerk’ of ‘geen internetverbinding’.)
7. Klik op ‘Bevestigen’.
8. Selecteer de Wifi in Kazazen, vul het netwerkwachtwoord in en klik op 'Bevestigen'. Kazazen verbindt het apparaat, dit kan enkele minuten duren.
9. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
10. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Android
1. Open Kazazen.
2. Klik op ‘Een slim apparaat toevoegen’ en vervolgens op 'Voeg slimme apparaten toe'.
3. Klik op 'Slimme stekker' en selecteer het model 'P110'.
4. Sluit uw Tapo-apparaat aan en wacht ongeveer 30 seconden totdat de LED oranje en groen knippert. En klik op ‘Bevestigen’.
5. Ga naar uw instellingen.
6. Klik op 'Wifi', maak verbinding met de Wifi 'Tapo_Plug_xxxx' en keer terug naar Kazazen.
7. Klik op ‘Bevestigen’.
8. Selecteer de Wifi in Kazazen, vul het netwerkwachtwoord in en klik op 'Bevestigen'. Kazazen verbindt het apparaat, dit kan enkele minuten duren.
9. Geef uw apparaat de gewenste naam en klik op 'Bevestigen'.
10. Proficiat, uw apparaat is verbonden met Kazazen.
Hierbij ook de handleiding in woord en beeld.
Ontkoppelen mijn apparaten als ik de app verwijder?
Nee, ze blijven verbonden als u Kazazen terug downloadt.