Vivium Assist, uw oplossing voor een snelle en eenvoudige bijstand!

Met Vivium Assist krijgt u onmiddellijk hulp

U hebt een ongeval of autopech en weet niet hoe te handelen? U kunt dan gelukkig beroep doen op de bijstandsverzekering van Vivium. Maar hebt u het juiste telefoonnummer bij de hand? En kunt u aan de telefoon in enkele seconden vertellen waar u zich exact bevindt? Omdat een acute situatie snelle actie vereist, ontwikkelde Vivium in samenwerking met haar bijstandspartner IMA de app Vivium Assist. 

Dankzij deze gratis app bent u op een zeer snelle en eenvoudige manier onmiddellijk verbonden met de bijstandscentrale van IMA. De bijstandsverlener ziet onmiddellijk waar u zich bevindt en dankzij enkele eenvoudige stappen, zorgt hij direct voor de juiste aangepaste bijstand. Zo bent u snel geholpen.

Maar Vivium Assist biedt u nog heel wat meer: 

  • nuttige tips om eerste hulp te bieden;
  • een stap-voor-stap handleiding om uw aanrijdingsformulier in te vullen; 
  • een handige zoekfunctie om uw parkeerplaats terug te vinden;
  • nuttige adressen van bijvoorbeeld ziekenhuizen, tankstations, publieke parkings …;
  • de noodnummers van het land waarin u zich bevindt;
  • officiële verkeersinformatie;

Vivium Assist zorgt voor bijstand ter plaatse. Voor de schaderegeling achteraf (bijvoorbeeld bij een ongeval of woningschade) kunt u zoals altijd terecht bij uw makelaar. 

Download de app op Google Play of de App Store

Vivium Assist is eenvoudig en gratis te downloaden vanuit de App Store en Google Play.

 

 

 

Vivium Assist is beschikbaar voor iedereen, ook als u geen klant bent bij Vivium. Meer weten? Contacteer dan snel een makelaar.

 

Apple and the Apple logo are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. App Store is a service mark of Apple Inc.

Google Play, Android en het logo van Google Play zijn handelsmerken van Google Inc.

Bijstand per telefoon?

Bel 02 406 30 00

Wees voorbereid in geval van schade. Download nu Vivium Assist.

Ontdek alle mogelijkheden van Vivium Assist

Vivium Assist biedt heel wat functionaliteiten. We sommen ze hier graag voor u op:

1. Hoofdscherm

Op het hoofdscherm vindt u in het midden de knop om de bijstand te bellen. We raden u aan om – bij installatie van de app – bij Account uw persoonlijke informatie en de gegevens van uw voertuig (nummerplaat) op te slaan. Deze informatie wordt bij de oproep automatisch mee doorgestuurd, zodat de bijstandsverlener onmiddellijk actie alle info bij de hand heeft.

2. Account

Om alle functionaliteiten van de app maximaal te gebruiken, raden we aan om uw account-informatie zo volledig mogelijk in te vullen.

 

Persoonlijke informatie: 
Uw naam, gsm-nummer en e-mail-adres. 

Mijn voertuigen: 
De gegevens van uw voertuig, met als belangrijkste gegeven uw nummerplaat. Op basis van de nummerplaat vindt de bijstandsverlener onmiddellijk uw gegevens terug.
U kunt meerdere voertuigen registreren. 

Medische contacten:
U kunt hier de contactgegevens van uw huisarts, specialist, kinesist, … opslaan. Alle opgeslagen informatie is strikt vertrouwelijk en niet bestemd voor derden.

Medische dossiers:
U kunt hier specifieke medische informatie opslaan. Alle opgeslagen informatie is strikt vertrouwelijk en niet bestemd voor derden.

Vriendenkring:
U kunt hier uw contacten importeren of manueel contacten toevoegen. Het is zeker nuttig hier de informatie van uw makelaar op te slaan, zodat u zijn contactgegevens snel bij de hand hebt.

3. Contacteer bijstand

Om de knop ‘Contacteer bijstand’ te activeren, vult u eerst uw basisgegevens (Naam, voornaam, gsm-nummer en e-mail) bij ‘Account’ op het hoofdscherm.
Met deze functionaliteit neemt u contact op met IMA, de bijstandsverzekeraar van Vivium.

 

Gaat het om een ongeval met gekwetsten of dringende bijstand voor personen, gebruikt u best de knop ‘gekwetst/ziekte op verplaatsing’. U wordt dan onmiddellijk doorgeschakeld.

Hebt u autopech of een ongeval zonder gekwetsten dan kunt u via de knop ‘voertuig’ eerst nog aangeven wat er juist aan de hand is (ongeval, accuproblemen, motorproblemen, …). Zo weet de bijstandsverlener onmiddellijk welke bijstand u juist nodig heeft. 
Hebt u geen verzekering ‘bijstand voertuigen’ bij Vivium en doet u toch beroep op deze dienst, dan zal IMA hiervoor achteraf een factuur bezorgen voor de geleverde diensten. 
Opgelet: in geval van een ongeval kunt u wel gratis beroep doen op de bijstand, via de dekking ‘bijstand na ongeval’ wanneer u een autoverzekering hebt afgesloten bij Vivium.

Als u bijstand voor de woning nodig heeft, bijvoorbeeld bij stormschade, gebruikt u de knop ‘woning’. 
Hebt u geen woningverzekering bij Vivium? U kunt beroep doen op deze dienst en IMA zal hiervoor achteraf een factuur bezorgen voor de geleverde diensten.

En als u het even niet weet, via de knop ‘andere gevallen’ kunt u ook steeds de bijstandscentrale bereiken. 

IMA krijgt alle informatie ter beschikking die nodig is voor de behandeling van uw vraag.

Opgelet: bij een oproep vanuit het buitenland is het mogelijk dat de informatie beperkter doorkomt. In dat geval zal de contactpersoon aan de telefoon u enkele extra vragen stellen om u op de juiste manier voort te helpen. 

Tip: hebt u al beroep gedaan op de bijstandsverlener, maar nog een vraag? U kunt terugbellen via de optie ‘oproep voor bestaand dossier’, waardoor er geen onnodig opzoekwerk moet gebeuren.

4. EHBO-tips

Wat zijn de eerste stappen om efficiënt hulp te verlenen? Vivium Assist geeft u in deze rubriek informatie over:

  • de beveiliging van plaatsen en personen;
  • de beoordeling van de toestand van een slachtoffer;
  • het oproepen van de hulpdiensten indien nodig;
  • de eerste hulpverlening in bepaalde situaties;
  • het toepassen van technieken zoals de laterale veiligheidshouding, cardiopulmonaire reanimatie of het Heimlich-maneuver.

Deze informatie heeft niet als doel om een opleiding preventie of eerstehulpverlening te vervangen.

5. Zaklamp

Zeker bij valavond of ’s nachts is het voor een ambulance of takeldienst belangrijk dat u goed zichtbaar bent. 

Met Vivium Assist kunt u een lichtsignaal geven. Er zijn vier opties: 

  • de flash van uw mobiel apparaat activeren; 
  • de flash van uw mobiel apparaat laten knipperen;
  • het scherm van uw mobiel apparaat laten oplichten;
  • het scherm van uw mobiel apparaat laten knipperen.

6. Spoednummers

Is het nu 101 of 112? Of 100? Welk nummer u in welke situatie moet bellen, kunt u snel terugvinden in Vivium Assist.
Door selectie van het land, ziet u ook welke noodnummers van toepassing zijn in het land waar u zich bevindt (bijvoorbeeld op vakantie of zakentrip).
U kunt via dit scherm het spoednummer opbellen. De hulpdienst ziet via geolokalisatie onmiddellijk waar u zich bevindt.

7. Voertuigen

Onder de knop ‘Voertuigen’ vindt u enkele nuttige functionaliteiten terug. 

 

Hulp bij het parkeren:

  • U kunt automatisch het adres waar uw voertuig staat geparkeerd opslaan, eventueel commentaar (bijvoorbeeld het nummer van de parkeerplaats) en een foto toevoegen.
  • Via ‘mijn voertuig terugvinden’ toont Vivium Assist u waar uw auto geparkeerd staat. 
  • U kunt ook uw geplande parkeerduur programmeren en vóór uw parkeerticket vervalt een herinnering ontvangen, dankzij de optie ‘ticket alert’.


Hulp bij het onderhoud van uw voertuig:

  • U kunt een gepland onderhoud, een technische controle of reparatie programmeren en vóór de geplande datum een herinnering ontvangen.
  • U kunt na uw bezoek aan de garage een overzichtsfiche bewaren en beschikken over een historiek van wat er is gebeurd met elk voertuig dat in de app werd geregistreerd.

Hulp bij het invullen van het aanrijdingsformulier:

Stap voor stap wordt u door het aanrijdingsformulier geloodst en krijgt u tips om dit zo goed en volledig mogelijk in te vullen. 

Opzoeken van nuttige adressen op kaart:

  • officiële parkings;
  • benzinestations.

Via de knop rechts bovenaan in het zoekscherm kunt u ook alle gevonden adressen in de vorm van een lijst consulteren.

8. Mijn gezondheid

Vergeet nooit meer een doktersafspraak, dankzij Vivium Assist!

  • U kunt een gepland medisch onderzoek programmeren en een herinnering ontvangen.
  • U kunt een gezondheidsfiche opstellen voor al uw gezinsleden en er een lijst met medische contactgegevens aan toevoegen. 
  • U kunt na een medisch onderzoek een samenvattende fiche opstellen en een historiek van de verstrekte zorgen voor al uw gezinsleden opslaan. 

Alle opgeslagen informatie is strikt vertrouwelijk en niet bestemd voor derden.

Via dit scherm kunt u ook apothekers en ziekenhuizen in de omgeving opzoeken. 
Via de knop rechts bovenaan in het zoekscherm kunt u ook alle gevonden adressen in de vorm van een lijst consulteren.

9. In de buurt

U bent op zoek naar de dichtstbijzijnde supermarkt of wilt eventjes een koffie gaan drinken? Met Vivium Assist vindt u heel snel de dichtstbijzijnde nuttige plaatsen terug.

Op basis van uw locatie, krijgt u een overzicht van: 

  • parkings; 
  • postkantoren;
  • stations;
  • luchthavens;
  • winkelcentra;
  • cafés; 
  • hotels. 

Daarnaast vindt u via de knop Vivium Makelaars de weg naar onze makelaars.

10. Ik ben hier

U bevindt zich op een drukke plaats en wilt snel uw vrienden terugvinden in de massa? Als zij ook Vivium Assist installeerden op hun smartphone, kunt u elkaar via deze toepassing heel gemakkelijk terugvinden: 

  • u kunt aan uw vrienden laten weten waar u zich bevindt;
  • u kunt hen vragen dat ze u laten weten waar zij zich bevinden;
  • via de kaart wordt u geleid naar de plaats waar uw vrienden zich bevinden.

11. Verkeersinfo

U vindt hier real-time informatie over de files in België. Een handige functionaliteit die u helpt uw route en reistijd in te plannen.
U kunt verdere informatie over de files opvragen, door te klikken op de blauwe link van de file.

Veelgestelde vragen

 

1. Is er een kostprijs verbonden aan de app?

Vivium Assist is een gratis app. U betaalt wel de kost van de oproep naar de bijstandscentrale aan het tarief van een normaal telefoongesprek. Voor oproepen vanuit het buitenland zijn eventueel roamingtarieven van toepassing.

Voor de bijstandsverlening zelf worden geen kosten aangerekend wanneer u voor de gevraagde bijstand verzekerd bent bij Vivium.

Bent u geen klant bij Vivium of heeft u niet de nodige bijstands-verzekeringen afgesloten, dan zal voor de gevraagde bijstand een factuur worden gestuurd door IMA. 

voorbeeld:

U hebt geen polis Bijstand Voertuigen, maar doet beroep op de bijstandsverzekering voor het takelen van uw voertuig wegens pech? IMA zal zorgen voor de bijstand ter plaatse en achteraf een factuur bezorgen.

2. Ik zet in het buitenland mijn data-verkeer af. Wordt alle informatie dan wel doorgestuurd naar IMA bij een oproep? Werkt de geolocalisatie dan?

Indien het data-verkeer uitstaat zal de geolocalisatie niet werken. Bovendien zullen ook de persoonsgegevens en dergelijke ontbreken bij het bellen via de app. We raden u daarom aan om dataverkeer in te schakelen alvorens de app te gebruiken. 

3. Ik heb geen auto, maar wel een brandverzekering voor mijn woning. Kan ik Vivium Assist gebruiken?

Ja. Vivium Assist kunt u ook gebruiken voor bijstand in het kader van de woningverzekering. U moet hiervoor minstens uw basisgegevens invullen onder Mijn Account (naam, gsm, mail).

4. Ik ben geen klant bij Vivium. Kan ik toch de app gebruiken om bijstand te krijgen?

Ja. U kunt altijd de app gebruiken, op voorwaarde dat u minstens uw basisgegevens invult onder Mijn Account. Hebt u geen verzekering afgesloten bij Vivium, dan zal IMA u een factuur sturen voor de geleverde diensten.

5. Ik heb enkel een reisbijstandsverzekering afgesloten. Kan ik de app gebruiken?

Ja. Vivium Assist kunt u ook gebruiken voor bijstand voor personen of reisbijstand. U moet hiervoor minstens uw basisgegevens invullen onder Mijn Account (naam, gsm, mail).